Sergi alanındaki vitrinlerin çevresine kesintisiz bir ray sistemi entegre edilmiştir. Bu sistem, farklı boyutlardaki yazı ve görsellerin aynı mesafeden etkili bir şekilde aydınlatılabilmesine olanak tanımaktadır. Gücü ve açısı ayarlanabilir Joy-S aydınlatma ürünleri, esnek aydınlatma çözümleri sunmakta; vitrin içindeki aydınlatmada ise Drop Mini serisindeki ürünler kullanılarak estetik bütünlük sağlanmaktadır. Özellikle büyük eserlerin sergilendiği alanlarda, T-Drop serisinin farklı boyları tercih edilmiştir. Bununla birlikte, organik eserlerin sergilendiği bazı vitrinlerde UV ışını minimum seviyede tutan optisolis LED’ler kullanılmıştır.
Müze yönetiminden gelen yeni talepler doğrultusunda, 1. ve 2. bodrum katları için de aydınlatma çalışmaları gerçekleştirilmiştir. 1. bodrum katında sergileme alanında aynı ürünlerle devam edilmesine karşın, tüm duvarların ayna olduğu odada ise barisol aydınlatmanın ışık gücünden faydalanılarak, aynalardaki yansımaların boyutunu artırmak mümkün olmuştur. Bu yaklaşım, mekânın algısal genişliğini artırarak ziyaretçilere daha zengin bir deneyim sunmaktadır.
Kenan Rıfai Müzesi’ndeki aydınlatma çalışmalarını, projenin koordinatörlüğünü üstlenen Mimar Belgin Batum şu sözlerle dile getirdi;
‘’Burada sergilenen ürünlerin belki maddi olarak bir değer biçilemese de manevi olarak çok büyük değerleri var. Ve organik ürünler yer aldığı için onları en iyi şekilde koruyabilmek için ne şekilde ışıklandırılması gerektiğine dair çok detaylı bir çalışma yapıldı. Bu sebeple LAMP 83’ün ürünlerinden optisolis ürünlerini kullandık. Bunların tedarik sürecinde, müzenin açılışına yetiştirilmesi sürecinde de yine LAMP 83’ün olağan üstü çabalarını dile getirmek isterim.’’