Mağaza aydınlatmaları, mağazanın çeşitli alanlarında farklı renk ve yoğunlukta kullanılarak mekanın mimarisine ve ürün geçişlerine uygun olarak tasarlanır. Bir mağazanın vitrininde kullanılan aydınlatma tasarımıyla mağazanın içerisinde kullanılan aydınlatma tasarımı birbirinden farklıdır.
Mağaza aydınlatmaları, mağazanın çeşitli alanlarında farklı renk ve yoğunlukta kullanılarak mekanın mimarisine ve ürün geçişlerine uygun olarak tasarlanır. Bir mağazanın vitrininde kullanılan aydınlatma tasarımıyla mağazanın içerisinde kullanılan aydınlatma tasarımı birbirinden farklıdır.
Mağaza aydınlatmaları, mağazanın çeşitli alanlarında farklı renk ve yoğunlukta kullanılarak mekanın mimarisine ve ürün geçişlerine uygun olarak tasarlanır. Bir mağazanın vitrininde kullanılan aydınlatma tasarımıyla mağazanın içerisinde kullanılan aydınlatma tasarımı birbirinden farklıdır.
Mağazalar gibi kapalı ticari alanlarda dekor ve aydınlatma oldukça büyük önem taşır. Perakendecilik sektöründe en önemli unsur ürünlerin çekiciliği artırmak ve müşterilerin bulundukları ortamda rahat hissettirerek daha uzun vakit geçirmelerini sağlamaktır. Mağazalardaki rafların ve vitrinlerin dizaynı müşterileri yönlendirmeye odaklı bazı yerleşim planları dahilinde yapılır. Müşterinin hangi reyonda ne kadar vakit geçireceği ve hangi ürünü çekici bulacağı konuları genel yerleşim planına ve mimarisine etki eden faktörlerdir. Mağazalarda kullanılan aydınlatma sistemleri de aynı mantıkla mekanda geçirilen süreyi ve müşteri memnuniyetini artırmak konusunda büyük bir etkiye sahiptir.
Mağaza aydınlatmaları, mağazanın çeşitli alanlarında farklı renk ve yoğunlukta kullanılarak mekanın mimarisine ve ürün geçişlerine uygun olarak tasarlanır. Bir mağazanın vitrininde kullanılan aydınlatma tasarımıyla mağazanın içerisinde kullanılan aydınlatma tasarımı birbirinden farklıdır. Mağaza aydınlatma projelerinde öncelikli adım mağaza mimarisine uygun yerleştirme seçeneklerinin değerlendirilmesi ve ürünlerin doğru sergilenebilmesi için doğru armatürlerin seçilmesiyle başlar. Gezinme alanlarındaki ışık yoğunluğuyla ürün raflarındaki ışık yoğunluğunun doğru ve rahatsız etmeyecek şekilde planlanması gerekir.
Mağaza aydınlatmada ışık yoğunluğu ve ideal renk sıcaklığı hem mağazanın genel havasını hem de müşterilerin ruh halini doğrudan etkiler. Parlak ışıklar müşterilerin gözünü alarak rahatsız edeceği gibi fazla loş ortamlar da karanlık ve huzursuz bir algı yaratarak müşterinin mekanda geçirdiği süreyi azaltmasına neden olacaktır.
Mağazalarda temel olarak genel aydınlatma, görev aydınlatması, vurgu aydınlatması ve dekoratif aydınlatmalar olmak üzere dört farklı plan uygulanır. Bu planlar mekanın mimarisine uygun ve ürünlerin satış hedefleriyle orantılı olarak projelendirilerek en doğru tasarım alternatifleri ve aydınlatma armatürleriyle tamamlanır.